Snabb leverans över hela världenPriserna inkluderar finska skatter

Brisas beställningsvillkor

Allmänt

Brisa.fi säljer och levererar produkter till hela världen. 

Beställning kräver inte registrering eller inloggning. Beställningen behandlas enligt produkternas tillgänglighet vid beställningstillfället. Vi har inte möjlighet till efter leveranser. Alla våra priser anges i euro och inkluderar moms. 

Vi förbehåller oss rätten till justeringar i pris. Vi kan höja eller sänka priset på produkter, men priset som uppges vid beställnings tidpunkten är alltid det pris som gäller för kunden. I kassan ser du beställningens slutsumma som innehåller moms och leveranskostnader. Vårdnadshavare bör göra beställning för personer under 18 år. Kunder utanför EU betalar ingen moms (förutom Norge som betalar 25% moms).

 

Beställning och betalning

När din beställning registreras hos oss får du får du orderbekräftelsen per mejl till adressen som du uppgett i dina beställningsuppgifter.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Betalning

Betalningsförmedlare för nätbutiken är Visma Pay (Visma Payments Oy, organisationsnummer 2486559-4), som är registrerat i det register över betalningsinstitut som förs av Finansinspektionen. Betalning sker via Visma Pays onlinetjänst och Visma Pay eller Visma Payments Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningar till näthandlaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med hjälp av en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen.

Transaktionen skapas mellan e-handelskunden och e-handeln. Webbutiken ansvarar för alla åtaganden relaterade till butiken.

Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/

Betalningsmetoder

Genom tjänsten Visma Pay kan du betala med nätbanks-ID, plånböcker, betalkort (kredit/debet), fakturor eller delbetalning. Följande betalningsmetoder är tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Lokala andelsbanker, S-Banken, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debet MasterCard-kort, samt Flexibilitet, Fellow Invoice och Fellow Business Invoice.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har tillåtit onlinebetalningar att betala för applikationsinställningarna. Betalningar som görs med MobilePay kommer att debiteras på betalkortet som är fäst vid plånboken. Om debiteringen av betalkortet misslyckas går det inte att betala med MobilePay-plånboken i webbutiken.

Pivo: Användarvillkoren finns på Pivos hemsida: https://pivo.fi/kayttoingim/pivon-kayttoingim/

Flexibel faktura och avbetalning är en hemtjänst som gör att du kan göra dina inköp snabbt och säkert. Flexibilitet är till för individer som har skött sin ekonomi ordentligt. Med flexibiliteten får du 30 dagars räntefri och kostnadsfri betalningstid. Efter att ha mottagit fakturan kan du bestämma om du vill betala den i sin helhet eller i delbetalning. Med en delbetalning kan du betala för ditt köp i upp till 36 omgångar. Du kan betala 30 till 3000 euro för köp med Flexible. Aurajoki Nordic Oy är långivare. Läs mer om Flexibilitet på www.jousto.com.


Kontaktuppgifter till betaltjänsten Visma Pay

Visma Payments Oy (FO-nummer 2486559-4)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar kl. 08.00-16.00)
Postadress: Brahenkatu 4, 53100 Villmanstrand

Vi erbjuder också följande betalningsmetoder:

Paypal är en trygg och enkel metod för att betala och mottaga betalning via internet. Med hjälp av tjänsten kan alla betala som de vill - via kreditkort, bankkonto, PayPal Smart Connect eller kontosaldon – utan att dela betalningsuppgifter.

Riverty erbjuds i Finland och Tyskland

Riverty Faktura 

AfterPay Faktura erbjuder vi tillsammans med Riverty Finland Oy. Betalningstid är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura skall du vara minst 18 år och ha ett finskt personsignum. Dessutom får du inte ha betalningsstörningar och du skall ha en folkbokföringsadress i Finland. Alla fakturavillkor kan du se här.

Med Riverty Faktura sköter du dina inköp enkelt och betalar först när du mottagit produkterna. Fakturan skickas med epost efter beställningen. När du fått fakturan kan du flytta förfallodagen(14 dagar 0€), betala i rater eller betala fakturan direkt i MyAfterPay tjänsten.

Riverty delbetalning 

Genom Riverty ges du möjlighet att dela upp din betalning. Mera information och villkoren hittar du här.

Med Riverty delbetalningsalternativ hanterar du dina inköp enkelt och betalar månadsvis enligt vad som passar dig. Du kan välja mellan:Riverty Flex, där du själv väljer en passande månadsrat , och Riverty Delbetalning, där du väljer avbetalningens varaktighet och betalar alltid lika stora månadsrater. Efter slutförd beställning får du epost från Riverty där du ombeds bekräfta kreditavtalet i MyRiverty tjänsten. 

Riverty och behandling av personuppgifter

Riverty behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslag. Riverty använder informationen för att bla. kunna identifiera kunden, bedöma kundens kreditvärdighet, hantera kundförhållandet och förebygga missbruk av Riverty. Mera information om hur Riverty hanterar personuppgifter hittar du här.

 

 

Kontogirering, är endast tillgängligt för kunder med ett VAT nummer. 

Bank: Nordea

BIC/SWIFT: NDEAFIHH

IBAN: FI38 1318 3000 1077 88

 

Brisa Ab Oy

Penviksvägen 5, 68600 Jakobstad

Finland

 

Kampanjer och kampanjkoder

Med kampanjkod avses rabatt eller erbjudande som fås genom att uppge en kod i kassan i fältet Rabattkod och klickar Använd. Om du har flera kampanjkoder kan du endast använda dig av en kod i samband med din beställning. Kampanjprodukter kan inte läggas till en redan gjord beställning.

 

Leveranstid

Vi erbjuder våra kunder snabba leveranser. Din beställning skickas från oss inom 1–3 vardagar efter att du lagt din beställning. Kontrollera noggrannare leveranstid från orderbekräftelsen.

 

Leveranssätt 

Hos oss kan du välja bland flera olika leveranssätt beroende på vart du vill ha varorna skickade. I webbshopen är 30€ minimigräns för beställningens slutsumma. Om en kund gör flera beställningar till samma adress inom några dagar förbehåller vi oss rätten att leverera dem i samma paket.

Fraktkostnaden varierar beroende av destination, paketets vikt och volym.

 

Produktkommentarer

Vi förbehåller oss rätten att använda produktkommentarer och meddelanden som våra kunder publicerat i vår webbshop, i vårt marknadsföringsmaterial och i andra Brisa-publikationer.

Vi förutsätter att produktkommentarer ska följa god ton och gällande lagstiftning. Vi välkomnar både positiv och negativ feedback. Vi tar omedelbart bort inlägg som är osakliga eller förolämpar andra användare eller utomstående aktörer.

Om du ser osakliga produktkommentarer, meddela gärna kundsupporten om detta.

 

Produktgaranti och returer

Brisa har full produktgaranti. Felaktig produkt ersätts med felfri produkt. Brisa har 30 dagars returrätt räknat från beställning. Vid återbetalning av returnerad produkt ersätts endast summan för produkten, inte leveranskostnader. 

Vi ersätter inte produktfel som orsakats av kundens oaktsamhet. När kunden tagit emot paketet är det på kundens ansvar att kontrollera att produkterna är felfria samt se till att produkterna används och förvaras korrekt.

Produkter returneras till:

Brisa ab oy

Penviksvägen 5, 68600 JAKOBSTAD

Finland